Glazbena recenzija: Waxahatcheejev alt-country raste, pronalazi radost u jednostavnim stvarima na ‘Tigers Blood’

Indie umjetnica Waxahatchee, poznata po svom nevjerojatnom alt countryju, pokazuje majstorstvo svog zanata na svom šestom studijskom albumu, “Tigers Blood”.

Kantautorica i pjevačica odrasla u Alabami, Katie Crutchfield, započela je svoj projekt Waxahatchee 2010., nakon mnogo godina na putu s moćnim pop-punk bendovima PS Eliot i Bad Banana. Ti otrcani lo-fi dani davno su iza nje: “Tigers Blood” djelo je nove vrste umjetnika i prirodan napredak u odnosu na “Saint Cloud” iz 2020., ploče koja je došla do mnogo veće publike. Dobio je i pohvale kritičara, šireći se dalje od indie vrednovanja njezinog prethodnog rada, učvrstivši je kao vodeći glas u suvremenoj Americani.

Waxahatchee albumi su najučinkovitiji kada najviše odražavaju svakodnevnu stvarnost. “Tigers Blood” odiše nekom vrstom zadovoljstva, umjetnikom koji je mudriji i promišljeniji nego prije. Uzmimo pjesmu “Evil Spawn” kao primjer. Na vrhu uzlaznih rifova, Crutchfield pjeva: “Ono što ste mislili da je dovoljno sada izgleda ludo.” Slično, u seoskom snu “Lone Star Lake”, Crutchfield pjeva o vožnji do jezera i spavanju cijeli dan.

Jednostavne radosti ovog albuma razlikuju se od njezinih prethodnih radova. Nestale su izmučene emocije i sumnja u sebe prenesene kroz iskrivljene riffove i indie rock senzibilitet (brzinsko preslušavanje pjesme “Out of the Storm” iz 2017. otkriva drugu glazbenicu — sve dok se njezin zvuk ne pojavi u tihim harmonijama, kao u pjesmi “8 Ball.” )

Gotovo je cijeli život udaljen od nevinosti naslovne pjesme “Tigers Blood”, gdje Crutchfield pjeva o ljetu, djetinjstvu i “krvi tigrova”, okusu snježnog korneta, bendža i električne slide gitare. “Ti se smiješ i smiješiš, vozio sam moj džip kroz blato/Tvoji zubi i tvoj jezik jarko crveni od tigrove krvi/Bili smo tako dugo mladi, proždrljivci vremena,” pjeva Crutchfield, pun nostalgije, ali nije ljut.

Posljednjih godina, mnogi indie rock izvođači naginju utjecajima folka i countryja, ali ti su zvukovi dugo bili u središtu Crutchfieldova rada – istakla se svojim dirljivim tekstovima otpjevanim kroz uvijek prisutnu melodiju, nikad ne zazirući od nje Južnjački korijeni — i divljenje Lucindi Williams. Također se pojavljuje u njezinom sporednom projektu, Plains, duu s teksaškom umjetnicom Jess Williamson. Ta sposobnost spajanja žanrova snažna je sila na “Tigers Blood”, gdje tradicionalni country instrumenti poput Dobro i usne harmonike koegzistiraju s indie rock aranžmanima.

Pjesma “Bored” donekle podsjeća na raniji rad Waxahatcheeja, sa svojim animiranim refrenom — sada s pedal steelom.

Tu je i glavni singl, “Right Back to It”, na kojem gostuje gitarist MJ Lenderman (iz indie rock benda Wednesday, čiji je album “Rat Saw God” iz 2023. zauzeo mjesto jednog od AP-ovih najboljih u 2023. Lenderman se pojavljuje na nekoliko Pjesme “Tigers Blood”.) To je najbolje od oba svijeta – američka pjesma koja se kreće između country i indie rocka – ali se nalazi negdje u sredini, odraz teksta pjesme. Riječ je o ulasku u kasnije godine postojane i pouzdane veze. “Neka moj um podivlja/Ne znam zašto to radim/Ali ti se jednostavno smjestiš/Kao pjesma bez kraja,” pjevaju par.

Služi i kao teza za zapisnik: to je temeljno ljubavno pismo njezinim odabranim žanrovima, pronalasku zadovoljstva i umjetničkoj evoluciji.

___

AP glazbene recenzije: