Unicorn Overlord, recenzija

U Unicorn Overlordu, smještenom u svijet fantazije Fevritha, igrač uranja u nostalgičnu avanturu koja podsjeća na najbolje taktičke igre uloga iz 90-ih. Naslov, koji je razvio Vanillaware, ističe se svojim umjetničkim stilom, s ručno oslikanim 2D animacijama koje oživljavaju visoko fantastično okruženje puno šarma. Radnja prati događaje Alaina, mladog heroja koji, nakon što je dobio prsten s jednorogom, formira Oslobodilačku vojsku kako bi srušio tiransko kraljevstvo Galerija i ponovno ujedinio pet nacija pod jednom zastavom.

Iako se priča na nekim mjestima može činiti općenitom i predvidljivom, Unicorn Overlord blista svojim strateškim borbenim sustavom s brojnim opcijama prilagođavanja likova. Igrač ne kontrolira izravno akcije svojih pijuna, ali ih mora pažljivo nadograđivati ​​i odlučiti kako ih rasporediti. Igra nudi duboko taktičko iskustvo, nadahnuto klasicima žanra kao što je Ogre Battle iz 1993., a karakterizira je složenost koja potiče igrača da eksperimentira sa sastavom jedinica, uzimajući u obzir snage i slabosti svakog lika.

Osim borbene komponente, Unicorn Overlord fokusiran je na međuljudske odnose između brojnih heroja koji se mogu regrutirati, s više od 60 saveznika iz različitih kultura Fevrithovih naroda. Ove interakcije, osim što daju dubinu likovima, potiču igrača da istražuje njihove priče kako bi dobio nagrade koje utječu na napredak u igri. Istraživanje svijeta Fevritha odvija se kroz otvorenu kartu svijeta, koja napušta strukturu središnjeg čvorišta u korist organskijeg i sveobuhvatnijeg istraživanja, podsjećajući na iskustvo starih igara s ulogama kao što je prvi Final Fantasy.

Unatoč nekim tehničkim problemima s kojima se susreće tijekom najkaotičnijih bitaka, Unicorn Overlord se potvrđuje kao jedan od najboljih strateških RPG-ova u posljednje vrijeme, zahvaljujući dubokom gameplayu i mogućnosti široke prilagodbe iskustva igranja. Naslov uspijeva uhvatiti bit RPG strateških igara iz 90-ih, uzdižući ih nezaboravnom umjetnošću koja odaje počast zlatnoj eri žanra, dok sadrži radnju koja ne doseže narativne visine drugih Vanillaware naslova.

Format: PS5 (testirana verzija), PS4, Xbox Series X|S, Switch izdavač: Atlus Developer: Posuđe od vanilije Glasanje: 8/10