Recenzija Rise of Rōnin — borba je zabavna, ali je njezin svijet prenatrpan

Besplatno otključajte Editor’s Digest

Japanska kultura često uključuje potragu za savršenstvom. Vidjeli smo pripravnika kuhara sushija koji mora godinama vježbati pripremanje riže prije nego što mu je dopušteno čak i dotaknuti ribu i kovača koji “savija” čelik iznad plamena kako bi uklonio nečistoće za besprijekornu oštricu. I najbolje samurajske igre otvorenog svijeta težile su izvrsnosti: 2020 Duh Tsushime bio je iznimno lijep, njegova priča ispričana s filmskim štihom, dok je 2019 Sekiro: Sjene umiru dvaput imao je briljantan borbeni sustav, jednako izazovan koliko i isplativ. Uspon Rōninanovi dodatak kanonu tima Ninja, kreatora Nioh i Ninja Gaiden serije, pokušava učiniti previše i, kao rezultat toga, daleko je od savršenstva.

Postavka je snažna: igra se odvija u razdoblju Bakumatsu u Japanu, trenutku sredinom 19. stoljeća kada je zemlja obnovila kontakt s vanjskim svijetom nakon više od dva stoljeća izolacije. U vašoj prvoj misiji, vaš novopečeni samuraj i njihov partner ili “Blizanac Oštrice” krenuli su u misiju istraživanja crnih brodova koji dovode Amerikance do japanskih obala, što je kulminiralo krvavom borbom s komodorom Perryjem, jednom od mnogih povijesnih osoba oživljenih za igru . U toj bitci odvojite se od svog Blade Twina, a zatim se — što je još gore — vratite kući i nađete svoje selo opljačkano, a zajednicu masakriranu. Jedina stvar koju trebate učiniti je krenuti sam kao lutajući ronin, tražeći svog nestalog partnera i biti duboko upleten u političke intrige dana.

Team Ninja nikada prije nije napravio igru ​​ovakvih razmjera, i to se vidi. Veliki otvoreni svijet isprva se čini obećavajućim. Brzo dobivate niz zabavnih alata koji će vam pomoći u kretanju okolinom: možete juriti kroz šume i gradove koristeći kuku za hvatanje, jedrilicu i konja. Postoji pravi užitak u ovoj dinamičnoj fleksibilnosti pokreta. Međutim, igra postaje žrtva užurbanosti otvorenog svijeta koja se najviše povezuje s igrama by Ubojičina vjera programer Ubisoft. Karta pretrpana ikonama poziva vas da se uključite u zadatke koji se ponavljaju kao što je protjerivanje razbojnika iz sela, pronalaženje svetišta, prikupljanje resursa, pa čak i tjeranje mačaka lutalica. Igra nudi ogromnu količinu stvari koje možete učiniti, ali nevjerojatno malo toga je zanimljivo.

Slika iz videoigrice prikazuje čovjeka u mornaričkoj uniformi iz 19. stoljeća kako puši
Commodore Perry jedna je od mnogih povijesnih osoba reanimiranih za igru

Ovo možda neće biti problem ako Uspon Rōnina izgledala je dobro, ali dok igra nosi sve vizualne elemente koje biste očekivali od igre postavljene u Japanu, od jesenjeg lišća do trešnjinog cvijeta, kimona do katana, nedostaje joj prepoznatljiv estetski stil i prikazana je u dosadnoj, ružnoj grafici koja izgleda staro desetljeće. Pripovijedanje se također čini iz nekog drugog doba. Umjesto da pričaju priču o naciji na raskrižju svoje povijesti, deseci likova koje susrećete ostavljaju malo dojma zbog ukočenog pisma i neugodne glasovne glume. Ako Duh Tsushime evocirao Kurosavu, Uspon Rōnina je schlock izravno na video.

Prethodne igre tima Ninja bile su izvrsne u borbi, a ova je također Rōninspasonosna milost. Bitke su napete i ritmične, zahtijevaju da naučite sustave blokiranja i pariranja, a ne samo žurno mašući mačem. Postoji veliki izbor oružja za odabir i ugodan osjećaj da se igra ne shvaća previše ozbiljno — odsječene glave lete nakon što izvedete završni potez, a vaša se oštrica zapali kada odbijete nadolazeću strijelu u savršenom trenutku. Ali nije dovoljno nositi igru ​​s toliko napuhanosti i tako malo profinjenosti. Ovoj samurajskoj avanturi moglo bi trebati još nekoliko godina treniranja.

★★★☆☆

Sada je dostupan na PlayStationu 5