Recenzija filma: Bill Nighy, Michael Ward blistaju u Netflixovoj seriji Homeless World Cup koja ugađa publici

“The Beautiful Game”, novi film s Billom Nighyjem i Michaelom Wardom u glavnim ulogama, govori o pravom međunarodnom nogometnom turniru pod nazivom Svjetsko prvenstvo za beskućnike.

Međutim, nemojte očekivati ​​dokumentarnu realnost ili oštrinu. Ovo je film-film (debitira na Netflixu u petak, uredno konstruiran kako bi se publika osjećala nadahnuto i poletno. Imajte na umu, ovo nije loša stvar – verité autentičnost ima svoje mjesto, ali isto tako i dobro konstruirane, sjajne fantazije koje još uvijek izazivaju autentične emocije i doći do nekih bitnih istina. “The Beautiful Game”, redateljice Thea Sharrock, čvrsto je ovo drugo. Samo upravljanje očekivanjima.

Prvo Svjetsko prvenstvo za beskućnike održano je 2003. godine, au protekla dva desetljeća sudjelovalo je gotovo 70 zemalja i 1,2 milijuna ljudi. Pa ipak, pretpostavljam da bi njegovo postojanje moglo biti iznenađenje za mnoge (čak i za ljubitelje nogometa … oprostite, nogomet). Ciljevi zaklade su plemeniti, podizanje svijesti o beskućništvu u velikim svjetskim gradovima i davanje osjećaja ponosa i zajednice igračima.

Colin Farrell, koji je pripovijedao dokumentarac o igrama iz 2008. (“Kicking It”, koji se trenutačno emitira na Freeveeu) i od tada je postao ambasador zaklade, jedan je od glavnih producenata filma. Scenarist Frank Cotrell-Boyce također je radio sa zakladom i prošlim sudionicima kako bi inspirirao likove koje će na kraju napisati. Možda je film, ali ima legitimitet u svojim kostima.

Ako imate rupu u obliku “Ted Lasso” u svom srcu (ili, što je manje dramatično, raspored gledanja), ili se još uvijek osjećate izgorjeli zbog neuspješnog paljenja Taike Waititija “Next Goal Wins”, ovo bi moglo poslužiti. Ward je Vinny, nesretni otac mlade djevojke koja je također iznimno talentirana igračica. Ali nije ni izdaleka spreman pridružiti se nijednoj momčadi, čak ni onoj koja ide na pravi turnir u Rimu, a koja u sebi ima riječ “beskućnik”.

Nighy glumi Mala, ljubaznog i tihog (osim kad sudac loše odluči) nogometnu legendu koja trenira englesku momčad beskućnika: Nathan (Callum Scott Howells), Aldar (Robin Nazari), Kevin (Tom Vaughan-Lawlor), Cal (Kit Young) i Jason (Sheyi Cole). Svi oni imaju priče o tome kako su stigli tamo gdje su bili, ali svi su ljubazni, željni i uzbuđeni za igru. Vinny je štap u blatu, koji na svakom koraku čini stvari napetima i neugodnima. Uglavnom, misli da je bolji od svojih suigrača na terenu i izvan njega, što naravno govori više o njemu nego o ostalima.

Dok su Vinny i engleska momčad primarni fokus, tu su i b-zapleti dani Japanu, ekipi po prvi put punoj nešto starijih igračica i ambicioznog mladog trenera (Aoi Okuyama), Americi, ženskoj momčadi sa zvijezdom ( Cristina Rodlo), i u Južnu Afriku, najbolja iz skupine pod vodstvom oštroumne časne sestre Protasije (Susan Wokoma). Za tako veliku grupu kao što je ova, priča obavlja izvrstan posao dajući većini nešto smisleno za raditi. Nije loš putopis ni za Rim, a također je uvijek lijepo imati crticu Valeriju Golino koja vodi turnir.

Je li malo sjajan i dezinficiran s živahnim rezultatom? Naravno. Ali također promišljeno istražuje teme iskupljenja, nevidljivosti, ponosa i sportskog duha bez propovijedanja ili snishodljivosti. Ocjena PG-13 pomalo je zbunjujuća — čini se da je na pitomijem kraju ljestvice i prikladno za većinu dobi. I, ne uzalud, Sharrock i njezin tim rade dobar posao pokazujući koliko nogomet može biti uzbudljiv (što mnogi filmovi nisu uspjeli).

“The Beautiful Game”, izdanje Netflixa, ocijenjeno je s PG-13 od strane Motion Picture Association za “nešto jezika, sugestivnu referencu, kratku djelomičnu golotinju i reference na drogu”. Trajanje: 125 minuta. Tri zvjezdice od četiri.