Glazbena recenzija: ‘Deeper Well’ Kacey Musgraves mijenja country-pop udice dubokom, folk-y meditacijom

Prije nešto više od deset godina, Kacey Musgraves pojavila se kao svježi novi glas u country glazbi – pripovjedačica srednjeg tempa s nevjerojatnom oštroumnošću i u svojim tekstovima i u instrumentima, znajući kada treba uzeti harmoniku, zazviždati melodiju ili prekinuti iz vokodera.

U godinama i nagrađivanim albumima od tada, dokazala je da je savitljiva: utkala je disco-pop u svoje naracije gdje je to prikladno (najupečatljivije na “High Horse” s “Golden Hour” iz 2018., ljubavno-usmjereno izdanje koje je zaslužilo njezin album godine na dodjeli Grammyja 2019.), snimanje na španjolskom (“Gracias a la Vida” iz zapisa o razvodu 2021., “star-crossed”), i nedavno, snimanje dugometražnog filma sa Zachom Bryanom, koji je postao njezin prvi broj 1. hit (sentimentalna “I Remember Everything”, jedan od AP-ovih izbora za najbolje u 2023.) 2024. dovela je do “Deeper Well”, prigušene folk ploče s toplom vrstom dubine.

Album otvara pjesma “Cardinal” nadahnuta folkom iz 60-ih, sličnog tona kao i bliža, “Nothing to be Scared Of” – akustične gitare i otvorene priče Musgravesove isporučene kroz njezin glatki vokal. Veći dio albuma slijedi format, ali s dosta iznenađenja.

Oni koji traže country s velikim C kroz Musgravesov filtar sazrelog folka mogu preskočiti na “The Architect”, majstorsko akustično razmišljanje o višoj sili. “Ponekad se pogledam u ogledalo i poželim nešto zamoliti/Mogu li to izmoliti? Jesam li glina koja se može oblikovati? Ili je ovo tako dobro koliko može?,” pita ona.

Na “Anime Eyes,” Musgraves opisuje “Miyazaki nebo” i pjeva-pjeva svoj put kroz kaleidoskopski, psihodelični obilazak. “Lonely Millionaire” je iznenađujuća skoro reimaginacija “Kody Blu 31” repera JID-a iz Atlante. Ozbiljno: dobio je zasluge za pjesmu kao autora pjesme, ona ne repa i to je plačljivac.

Za obožavatelje koji prate Musgravesinu karijeru od samog početka, “Deeper Well” je zapažena evolucija iz “Follow Your Arrow,” slavljene country-as-heck LGBT+ himne s njenog debitantskog albuma iz 2013. “Same Trailer Different Park.” Ali duh je isto: Musgraves je dugo pomicala granice svog formativnog žanra – bilo da je riječ o turneji s Williejem Nelsonom i Katy Perry – ili kada je osigurala da njezini koscenaristi Brandy Clark i Shane McAnally izađu na pozornicu kada je osvojila pjesmu na Country Music Awards godine 2014. za svoj prvi hit; bilo je to prvi put da su dvoje otvoreno homoseksualaca stajali na pozornici CMA-a radi dodjele nagrade. To što je odlučila pomaknuti svoju iglu, ovdje, u blažem smjeru, čini se prikladnim.

Ponekad to znači hiper-specifičan jezik trenutnog trenutka, kao u naslovnoj pjesmi “Deeper Well”. “Moj Saturn se vratio/kad sam napunila 27”, pjeva ona, referirajući se na popularnu astrološku umišljenost koja se također pojavljuje na posljednjem albumu Ariane Grande, “vječno sunce”. “Sve se počelo mijenjati/Trebalo je dugo, ali sam naučio.” Postoji još jedan stih, “Imaš mračnu energiju,” koji više nalikuje tekstualnoj poruci nego učinkovitom stihu – i postoji opasnost da zastari u trenutku kada ga slušatelj čuje – ali i to bi moglo biti alat. Ovdje je Musgraves zainteresirana za neku vrstu egzistencijalnog krvoprolića, otkrivajući dubine svojih misli o ljubavi i smrti koje cure u pjesmama prekrasnog zvuka sa slatkim melodijama.

Kao u izvanrednoj “Dinner with Friends”, njezin plačljiv odgovor na klasik “The Sound of Music” “My Favorite Things”, u kojem Musgraves, uz klavir i akustičnu gitaru, pjeva o svemu što voli – i nedostajat će — “s one strane” života.

“Moja matična država Teksas/Tamo nebo, konji i psi”, pjeva ona, “Intimni razgovori koji sežu duboko u noć/Način na koji to sunce na mom podu stvara uzorak svjetla.”

U cjelini, “Deeper Well” je meko pedaliran album, ali također i onaj koji slavi njezinu ljudskost. To je lijepa promjena tempa – nedvojbeno najbolja vrsta – onaj s malo familijarnosti.

___