Stellar Blade za PS5, recenzija

Zvjezdana oštrica to je projekt koji je rastao s PS5: prvi put najavljen 2019., čak i prije nego što je lansirana najnovija Sony konzola, odmah je predstavljao veliki izazov za svog kreatora Hyung Tae Kima. Shift Up, korejska tvrtka koja stoji iza igre, obećala je triple-A debi na konzolama nakon godina uspjeha za pametne telefone. Od Projekt EVE promijenio je kožu nekoliko puta, sve do promjene imena u naslovu koji sada znamo i iznad svega do ekskluzivnosti na PlayStationu 5, nakon 2022. Sony je osigurao izdavačka prava Kimine ambiciozne akcijske avanture. Rezultat je rad koji, unatoč nekim ograničenjima, predstavlja najbolje iznenađenje 2024. do sada i ne razočarava sa stajališta igrivosti i inovativnosti.

Bayonettin nasljednik

S izgledom k-pop zvijezde budućnosti i bujnom senzualnošću, Eve je lik s karizmom koja podsjeća na zlatna vremena akcijskih videoigara, između Devil May Cry i Bayonetta. Ali u usporedbi s tim povijesnim naslovima, Shift Up se odlučio za izazovnu borbu koja se uvelike temelji na strategiji, namigujući žanru sličnom Soulsu. Prisutni su izazovni neprijatelji, ogromni šefovi i teške borbe, ali ovdje je Shift Up uspio u teškom zadatku učiniti igru ​​dostupnom svima, zahvaljujući izbornoj razini težine i izvrsno dizajniranoj krivulji učenja. Ono što se u početku čini nemogućim postaje jednostavno dok trenirate i nadograđujete Eve i njezine alate, posvećujući veliku pozornost prikupljanju materijala i akumuliranju bodova iskustva kako biste otključali impresivan broj vještina.

Srećom, Kim i njezin tim nisu zaboravili na izvrstan aspekt i čistu zabavu. Zvjezdana oštrica odlično balansira brzu borbu s dubokom borbenom strategijom: fokus je na pariranju neprijateljskih napada i stvaranju otvora za odgovor razornim protunapadimamehaničar koji podsjeća na taktičku složenost Sekiro. Burst i Beta vještine, posebni napadi koji zahtijevaju pažljivo upravljanje energijom, dodaju još jedan sloj taktičke dubine, nagrađujući igrače za savršeno tempirane obrambene manevre. Napadima u gužvi pridodani su oni s projektilima, opet drugačijeg tipa i raznolikog i zadovoljavajućeg igranja.

Zvjezdani sinovi

S umjetničke točke gledišta, Zvjezdana oštrica to je bogato i živahno djelo, puno izvora inspiracije. Napušteni gradovi, goleme pustinje i futurističke građevine oslikavaju utopističko društvo utonulo u apokalipsu. Čovječanstvo je sada na rubu istrebljenja i bori se za preživljavanje protiv Naytiba stvorenja: glavna junakinja, Eva, jedina preživjela iz elitnog tima, pridružuje se Adamu u borbi protiv ove prijetnje u misiji koja nadilazi jednostavno preživljavanje: to je borba za ponovno stjecanje vlastitog svijeta.

Konkretno, grad Xion je središte očaja i nade, mjesto gdje svaki kutak i svaki NPC pridonose izgradnji živopisne i vjerodostojne slike društva u kolapsu. Unatoč tome što nije otvoreni svijet, igra predstavlja neka vrlo velika područja i određenu slobodu istraživanja, s dobrom pažnjom na detalje i posvuda razasutim objektima za prikupljanje. Zvučni zapis, djelomično kuriran od strane slavnog Keiichija Okabea (koji je radio na Nier to je na Tekkenizmeđu ostalih), nudi melodije koje savršeno hvataju atmosferu iz snova i napetost okršaja.

Nevjerojatna je pažnja uložena u dizajn neprijatelja i likova igre. Posebno je Eve’s poznat ne samo po svojoj šarmantnoj estetici već i po svojoj sposobnosti da se ističe. Shift Up je svakako odbio trend koji želi da likovi iz videoigara, posebno ženski, budu realističniji i manje temeljeni na tjelesnosti. Usko pripijeni kostim pravi je princip Stellar Bladea, što rezultira ne samo scenama koje malo ostavljaju mašti, već i grčevitim prilagođavanjem. Postoji 30 različitih odjeća za otključavanje, a to se odnosi samo na protagonista.

Nebo je granica

Zvjezdana oštricaiako se ističe na nekoliko fronti, nije lišen nedostataka: s tehničke točke gledišta, veličanstvenost nekih scenarija i izvrsne animacije u kontrastu su sa stalnim iskačućim pojavama i teksturama koje su ponekad u vrlo niskoj razlučivosti. Nadalje, tempo igre nije uvijek besprijekoran, i izmjenjuje emotivne trenutke s dugim, linearnijim sekvencama. Neke ekološke zagonetke previše nametljivo razbijaju akciju, a platformska mehanika često je nezgrapna u usporedbi s borbom. Međutim, to su kolateralni grijesi u usporedbi s iskustvo koje u cjelini donosi važan dašak svježeg zraka u panoramu ekskluziva za Sony konzolu.

Zvjezdana oštrica to je sjajan primjer kako se klasični elementi žanra mogu kombinirati na inovativne načine kako bi se stvorilo nešto što ispunjava za širi raspon igrača. S nadahnutom i fascinantnom vizijom svijeta igre i igranjem koje dovodi u pitanje konvencije modernih akcijskih igara, Rad Hyung Tae Kima pruža sveukupno zvjezdano iskustvoi iako crpi inspiraciju iz mnogih slavnih prethodnika, uspijeva se istaknuti kao nezaobilazan naslov za ljubitelje žanra.

Format: PS5 izdavač: Sony Interactive Entertainment Developer: Shift Up Second EVE Studio Glasanje: 9/10