Recenzija filma: ‘Godzilla x Kong’ ima razmjere i razmjere, ali ništa drugo

Kao što stara izreka kaže, dvije su vrste ljudi na ovoj Zemlji: oni koji vole svoje filmove s golemim zlim majmunom koji zamahuje kralješkom poput lasa dok jaše kaiju kojim upravlja kristal, i oni koji ne vole.

Bivši tipovi imat će za što navijati u “Godzilla x Kong: Novo carstvo”, gozbi čudovišne kaše koja gazi po zemlji i zrači. Tehnički, mi nismo na ovoj Zemlji. Mi smo unutar njega, u podzemnom svijetu džungle koji stvarateljima filma daje egzotično, neugaženo carstvo u kojem pokušavaju ucrtati neko novo tlo za par dobro proputovanih zvijeri.

Ali osim jake crte Julesa Vernea u filmu, “Godzilla x Kong” nije drastičan zaokret za svoja dugotrajna čudovišta. Za to vam je bilo bolje da uhvatite prošlogodišnji Toho-snimljeni “Godzilla minus One,” koji se zadivljujuće vratio na Godzillino podrijetlo nakon Drugog svjetskog rata i pritom donio 70-godišnjem gušteru svog prvog Oscara.

Druga, manje ugledna bića možda su iskoristila Oscara kao odskočnu dasku za dramatičnije uloge. Ali ne i Godzilla. Nema kostimiranih drama za njega, osim ako ne računate robotsku šaku koju Kong obuče usred filma.

Ne, vratili smo se na područje čistog spektakla koje je tradicionalno bilo poprište Godzille i King Konga. To je čak i vrlo mala izmjena naslova iz prethodnog dijela, “Godzilla protiv Konga,” u “Godzilla x Kong”. Ovaj obećava udruživanje, s neprijateljima koji udružuju snage u borbi protiv zajedničkog neprijatelja. Ako stvari nastave ovako, možemo se veseliti “Godzilla xoxo Kong”.

Redatelj koji se vratio na film Adam Wingard započinje stvari sa svoje dvije razdvojene zvijezde, poput ljubavnika ukrštenih zvijezda, sa samo Zemljinim plaštem između. Godzilla luta iznad zemlje dok Kong luta u Šupljoj Zemlji. Za čovječanstvo, ovo je dobar aranžman koji divljanja koja uništavaju gradove svodi na najmanju moguću mjeru – iako je Godzilin izbor ležišta, rimski Koloseum, sigurno nepopularan među arheolozima.

Svaki pokret svakog čudovišta pomno se digitalno prati. Ljudi u “Godzilla x Kong” na rubu su toga da budu mali igrači – ili više poput lutajućih sportskih komentatora – koji provode većinu vremena pokušavajući analizirati što Golijati namjeravaju. Mršava ekipa koju čine znanstvenica Ilene Andrews (Rebecca Hall), podcaster Bernie (Brian Tyree Henry) koji širi zavjere i biolog Trapper (Dan Stevens) leti u središte Zemlje kada je Kong ozlijeđen, a zbunjujući signali za pomoć kao da dolaze iz podzemlja . S njima je Ileneina posvojena kći Jia (Kaylee Hottle), jedina preživjela članica plemena koje je zaštitilo Kongov otok lubanja.

Biti u Šupljoj Zemlji oduzima dio zabave u stvarima. Što će ti kolos kad ga ne možeš baciti na neboder? Nešto od toga dolazi kasnije u “Godzilla x Kong”. Ali većina uzbuđenja u filmu proizlazi iz čudnih dimenzija koje se mogu pojaviti iza svakog ugla. U Šupljoj Zemlji naiđu na mnoštvo izgubljenih civilizacija i pećinsku jazbinu koju drže divovski kristali koji izgledaju poput rimskih brojeva logotipa Super Bowla.

To također ostavlja “Godzilla x Kong” da prebiva u čisto CGI areni bez ikakvih slabašnih veza sa stvarnošću. To je prazna komora za filmski spektakl i ništa drugo, gdje je jedina opcija gomilati elemente jedan na drugi dok ne dobijete, znate, golemog zlog majmuna koji zamahuje kralješcima poput lasa dok jaše kaiju kojim upravlja kristal.

Ali ovo je uglavnom vrlo velika, vrlo jednostavna stvar tag tima. Loši momci iz podzemlja – gadna gorila Skar King i jednako neugodan gušter kaiju Shimo – na kraju se bore protiv Konga i Godzille u finalu koje skida posljednji trag stvarnosti, gravitaciju, u lebdećoj gužvi.

Za koga se ovdje može navijati? Godzilla ima prvu naplatu, ali većinu svog vremena provodi lutajući svijetom upijajući radijaciju. Od ljudi, Hall čini najviše da unese nešto stvarno u film. Kong, kao što je bio tijekom ove iteracije franšize, glavni je tip. Ali on samo traži prijatelja ili dva. Njegova najemotivnija scena, poput Nicka Noltea u “Affliction”, nastala je zbog zubobolje. To, i rezultirajuće trzanje helikopterom, potaknulo me da poželim da je film samo niz medicinskih problema za ostarjelog Konga. Zamjena koljena. Neke naočale za čitanje.

“Godzilla x Kong: Novo carstvo”, izdanje Warner Bros.-a, ima ocjenu PG-13 od strane Motion Picture Association za nasilje stvorenja i akciju. Trajanje: 115 minuta. Dvije zvjezdice od četiri.