Prikaz knjige: Priča o odrastanju mladog crnca koji radi za Obaminog susjednog kandidata

Vinson Cunningham, kazališni kritičar New Yorkera, napravio je drzak potez sa svojim debitantskim romanom “Velika očekivanja”. Posudio je naslov remek-djela Charlesa Dickensa kako bi ispričao drugačiju priču o odrastanju. On govori o mladom crncu, Davidu, koji odlazi raditi za prvu predsjedničku kampanju neimenovanog američkog senatora koji pokušava postati prvi američki izvršni direktor Afroamerikanca.

Lagano temeljen na vlastitom životu – Cunningham je radio na kampanji Baracka Obame 2008. i kasnije, kao pomoćnik osoblja u Bijeloj kući – roman nema zaokretnu radnju i nezaboravne likove svog istoimenjaka. Međutim, Cunningham-as-David je pronicljiv promatrač uloge koju novac igra u američkoj politici i zavodljive privlačnosti pristupa moćnim i karizmatičnim političkim vođama poput Obame.

U ovom romanu on istražuje rasne i vjerske dimenzije i kandidata i njegove kampanje, prepoznajući na početku “taj crnački dodir propovjedaonice” kada je senator objavio svoju kandidaturu za najvišu državnu dužnost ispred državne zgrade Illinoisa na hladnom, sunčan dan početkom 2007. “Osjećao sam se gotovo polaskanim osjećajem — za mene novim — da mi se tako izravno ugađa netko tko je tako golo želio nešto zauzvrat,” misli David, koji je odrastao u pentekostnoj crkvi.

Susrećemo ga ubrzo nakon što je pao s koledža i vratio se kući u New York kako bi živio sa svojom majkom i pomagao u brizi o djetetu koje je dobio sa ženom koju nazivaju samo “plesačicom”. Kako bi spojio kraj s krajem, počinje podučavati sina glamuroznog crnog investicijskog bankara i ranog pokrovitelja mlađeg senatora. Njezina uloga velike donatorice i njezina nevjerojatna afera s Davidom, omogućuju Cunninghamu da istraži smicalice financiranja kampanje.

Uz epizodne uloge slavnih osoba iz stvarnog života, uključujući Cornela Westa, Henryja Louisa Gatesa Jr. i pokojnog Andréa Leona Talleyja, kao i scene smještene u Oak Bluffs na Martha’s Vineyardu, središtu crne buržoazije, ova će knjiga sigurno biti mačja metvica oni koji su vjerovali u tu nadu promjenjivu stvar davno.

___

AP recenzije knjiga: