Glazbena recenzija: Justin Timberlake vraća se s nostalgičnim ‘Everything I Thought It Was’

LOS ANGELES — U svojim boljim pjesmama, prvi novi album Justina Timberlakea u šest godina, “Everything I Thought It Was,” je povratak u formu za ovog glazbenika. U trenucima kada njegov odmah prepoznatljivi falset preraste u poznatu vrstu budućeg funka, funkcionira. Kod drugih se to čini kao loše tempirana nostalgija.

Nekada slavljen kao jedan od velikih izvođača 21. stoljeća zbog svog pametnog RiB-pop, JT je imao izvanrednu karijeru: od Disneyjevog “The Mickey Mouse Club” koji je stvorio zvijezde do predvođenja jednog od najuspješnijih boy bendova svih vremena, NSYNC, do pronalaženja puta prema individualizaciji i upuštanja u zvjezdanu solo turneju . Potonji bi mogao biti najdojmljiviji — od “Justified” iz 2002. do “FutureSex/LoveSounds” iz 2006. i glumačke karijere (da nitko ne zaboravi njegovu izvedbu u “The Social Network”) do još jednog trijumfalnog povratka na svoje mjesto na vrhu pop glazbenog trona s “The 20/20 Experience” i “The 20/20 Experience — 2 of 2” iz 2013. Da je barem potrajalo.

Percepcija javnosti o Timberlakeu je poljuljana u godinama koje su uslijedile. Album između tog i ovog razdoblja, “Man of the Woods” iz 2018., naginjao je ikonografiji “povratka korijenima” (Timberlake je ipak iz Tennesseeja) i americani, folk zvukovima — zaobilaznica koja izaziva podjele. Kada je, početkom 2020-ih, pokret “Oslobodite Britney Spears” uzeo je zamah, Timberlake je odabran kao negativac u njezinoj priči, što je samo pojačano objavljivanjem njezinih memoara “The Woman in Me” iz 2023. Nekoliko poglavlja posvećeno je njezinoj vezi s Justinom Timberlakeom, uključujući duboko osobne detalje o trudnoći, pobačaju i bolnom prekidu.

Timberlakea su također kritizirali zbog njegove uloge u poluvremenu Super Bowla 2004., u kojem je kvar u garderobi doveo do otkrivanja grudi Janet Jackson, što je ugrozilo njezinu karijeru. Nije iskusio iste učinke i pozvan je da ponovno nastupi 2018.

To je sav potreban kontekst da se Justin Timberlake koji je veći od života dovede u 2024. godinu. “Everything I Thought It Was” od 18 pjesama ne briše razdoblje “Man of the Woods”, ali je ugodna – iako često izvedena — podsjetnik na Timberlakea na vrhuncu njegovih moći: od polagane srceparajuće pjesme “Drown” koju su napisali i koproducirali Timberlake, Louis Bell, Cirkut, Kenyon Dixon i Amy Allen do drugih uzvišenih trenutaka. Kao “No Angels,” sa svojim disko ritmovima i idiosinkratičnim falsetom na “There ain’t no angels here on the dance floor” ili na obrnutom gospelu “Sanctified,” koji uključuje repera Tobea Nwigwea i rock instrumente veličine stadiona. Pop “Paradise” uključuje sve NSYNC – samo da je ponovno okupljanje trajno.

Tu je i “Selfish”, prvi singl objavljen s albuma, RiB balada koja nevjerojatno podsjeća na “Jealous” Nicka Jonasa (što je čudno, jer “Jealous” potječe iz ranog JT-jevog rada — a većina Jonasove solo karijere, čini se, osmišljena je da odražava Timberlakeov uspješan prekid iz njegovog boy banda. Zmija, upoznaj rep.)

Svako ispravljanje sa svojim prošlim jastvom — i njegovom sadašnjom javnom percepcijom — ograničeno je na uvodnu pjesmu “Memphis”: “Molim se za mir u sebi/I nema više žaljenja s njim”, pjeva on. “Jer kad sam pogledao svoju dušu u Mississippiju/To je odražavalo.” Čini se da je ostatak albuma fokusiran na ljubav i snagu njegove veze sa suprugom Jessicom Biel.

U tisku koji je prethodio izdanju “Everything I Thought It Was,” Timberlake je rekao da je album trajao četiri godine, te da je napisao 100 pjesama za njega. Rad je donekle vidljiv na pjesmama kao što su “Infinity Sex” i “F——- Up the Disco,” limene, samoreferentne pjesme koje služe kao podsjetnici na JT-jev vrhunac. Nedostaje im utjecaj njegovih prethodnih ploča, ali su svejedno ugodne.

Stvarnost je takva da je Timberlakeov rad bez sumnje obojen nažalost tempiranim povratkom u glazbenu igru, zbog nostalgičnih čari koje se nalaze u “Everything I Thought It Was”.

___

AP glazbene recenzije: