Glazbena recenzija: Ariana Grande trijumfira nad slomljenim srcem na sedmom studijskom albumu, ‘eternal sunshine’

Nova era Ariane Grande – obilježena njezinim sedmim studijskim albumom i prvim u gotovo četiri godine, “eternal sunshine”, započela je pitanjem – “Da, i?”

Singl — nazvan prema općem pravilu u improvizacijskoj komediji — označio je novo glazbeno središte za izvođača. Naravno, ponovno je radila s jednim od najvećih pop producenata svih vremena — tajanstvenim švedskim moćnikom Maxom Martinom — ali sada je filtrirala svoje ulične udice kroz house glazbu 90-ih. Most ima odjeke pjesme “Vogue” (kao Beyoncéina “Break My Soul”), a njeni stihovi podsjećaju na svojevrsno osnaživanje Lady Gage “Born This Way” (primjer: “Dečko, hajde, stavi svoj ruž/Nitko can say you nothin'”) dok također nudi javnu obranu tabloidnom predstavljanju (“Nemoj komentirati moje tijelo, nemoj odgovarati.”) To je sjajna pjesma, ali ne uključuje Grandeove potpise; ne postoji vokalni trenutak veći od života, po čemu su je njezini slušatelji upoznali. Na neki način, to čini “Da, i?” malo crvene haringe na “vječnom suncu”.

Pojas ona izvodi tijekom cijelog izdanja – njezin idiosinkratični vokalni ton proteže se kroz funky, škljocajući prstima, svjetlucavi disko pjesme “Bye.” Tu je i njezin zadihani falset na pjesmi “Don’t Wanna Break Up” (pjevanoj s “I’m too much to” ti/ Dakle, stvarno moram raditi ono što ne želim”, podsjetnik da je ovo njezin prvi album nakon razvoda od agenta za nekretnine Daltona Gomeza), pop “Supernatural” i klimavi R iz 2000-ihiB pop pjesme “True Story” poput davno izgubljene verzije Destiny’s Child. U potonjem, njezino oružje ponovno je podignuto: “Odigrat ću koju god ulogu budeš trebala”, pjeva. “I bit ću dobar u tome.”

Ovdje postoji neka vrsta Y2K revivalizma napravljenog na poseban Grande način — i barem djelomično inspiriran njezinom pjesmom “Fantasize” inspiriranom djevojačkom grupom, koja je procurila na TikTok prošlog ljeta. To je vidljivo na reimaginaciji pjesme “The Boy Is Mine”, inspiriranoj klasikom Brandy i Monica, s dramatičnom promjenom tempa.

Za rekord koji je dovršen u otprilike tri i pol mjeseca – osobito nakon što je završila snimanje filma “Wicked”, kako je svojim obožavateljima davno rekla da je to plan – ovdje ima izrazite inovacije i evolucije. “Imperfect for you”, još je jedna mala žanrovska promjena, sa svojim distorziranim sintisajzerima koji zvuče poput neuštimane gitare na vrhu blues-y trap ritma. A tu je i velika, robyn-ska euro-pop produkcija “we can’t be friends (wait for your love)”, koja eksplodira u gudački krešendo, elektronički zvuk koji se bez napora stapa u organski.

Ima i dosta ljubavi na ovom albumu, za nekoga tko upravlja životom nakon braka; tragični gubitak drugog partnera, repera Maca Millera, koji je umro od slučajnog predoziranja; i teroristički napad na njezin nastup u Manchesteru u Engleskoj 2017. Umjesto da se oslanjate na neku vrstu otvorenog optimizma kao na prošlim izdanjima — “Thank U, Next,” netko? — Grande si dopušta da osjeti sve, čak i kad bi željela da ne može.

Svi pogrešni koraci su isječci — pretjerano objašnjavajući uvod i interludij koji su vjerojatno uključeni kako bi albumu dali oblik “konceptualnog albuma”, kao što je Grande rekao u intervjuima, što se moglo izrezati. Kontradikcija je, naravno, to što je naizgled iskrenost na Grandeinim albumima uvijek bila vrhunac: kao u bližem “Ordinary Things”, koji uključuje snimku njezine bake (i zasluge: “featuring Nonna.”)

Grande, cjeloživotna i dobro dokumentirana obožavateljica Jima Carreyja, podigla je naslov svog albuma iz rom-coma iz 2004. “Eternal Sunshine of the Spotless Mind,” koji usredotočuje nemogućnost brisanja veze selektivnim uklanjanjem sjećanja. U godinama koje su uslijedile, film je postao kultni klasik u spavaonici i, u doba feminističkog bloganja, kritiziran zbog očitog produžavanja stereotipa o “maničnoj pixie djevojci iz snova” (u obliku Clementine Kruczynski Kate Winslet) gdje muški protagonist ne uspijeva vidjeti kompleksnost žene kao cjelovite osobe, već se fokusira na njezine idiosinkrazije i načine na koje ga ona može “popraviti”.

Ali film je malo složeniji od toga, nešto što Grande možda zna već neko vrijeme. Na Grandeinom “vječnom suncu”, različite emocionalne dubine i percepcije kao da se naslanjaju jedna na drugu. Često je zaljubljena i slomljenog srca, samouvjerena je i bori se da shvati tko je, razmišlja način na koji je javna percepcija utjecala na nju i protivila se tome, ona je Jim Carrey i Kate Winslet.

Za slušatelja, to je poslastica. Grande je izdao još jedan snažan RiB-pop ploča u kojoj su te komplikacije artikulirane, ali sada možda nikad riješene, i s njezinim rasponom ispred i u sredini. Da, i vrijedi nekoliko slušanja.

___

AP glazbene recenzije: