Glazbena recenzija: Anitta pozdravlja slušatelje u svojoj ‘Funk Generation’ na novom albumu

Prvo je Anitta preuzela Brazil. Sada, svijet. Trojezična brazilska pop zvijezda vratila se s novim albumom, “Funk Generation” spremnim od kluba do spavaće sobe. To je zarazna kolekcija plesnih pjesama koje slave nekada ocrnjen žanr koji također uspijeva eksperimentirati izvan svojih granica. Ali oni koji traže mainstream pop glazbu trebali bi potražiti negdje drugdje.

Anitta je vjerojatno najprepoznatljivija globalna pop pjevačica u Brazilu otkako je Astrud Gilberto otpjevao “The Girl From Ipanema” prije gotovo 60 godina. (Prikladno, jer jedan od njezinih najvećih međunarodnih hitova, “Girl From Rio” iz 2021., interpolira klasik bossa nove. “Zgodne djevojke, odakle sam ja, ne izgledamo kao modeli”, pjevala je. “Preplanule linije, velike obline, a energija blista.”)

Kad je izašao njezin album “Versions of Me” iz 2022., već je bila superzvijezda poznata po miješanju brazilskih zvukova s ​​različitim žanrovima: reggaetón, pop, da, funk, ali čak i pop-punk, kako nitko ne bi zaboravio njezinu pjesmu “Boys” Ne plači”, nadahnuto Panic! U diskoteci.

Ali “Funk Generation” je ono na čemu Anitta radi. Nema pokušaja oponašanja mainstream pop glazbenih trendova, već njen pop senzibilitet nastaje samo tamo gdje može pojačati funk oko kojeg je usredotočila svoj život. A kad kaže “funk”, misli na brazilski funk, ono što se često naziva funk carioca ili baile funk i čuje se u favelama oko Rija – kombinacija brazilskih ritmova, afričke i elektronske glazbe te rapa.

Poput hip-hopa i reggaetóna prije njega, funk u Brazilu je stigmatiziran zbog svojih tekstova o svakodnevnoj stvarnosti: seksu, nasilju, drogama. Ali glazba je priča, ritmovi mogu donijeti promjene, a Anittin novi album to jasno pokazuje.

“Funk Generation” je stvorena za kasne noći na plesnom podiju, a ne za mainstream radio: “Lose Ya Breath” je samo teški uzdasi, vesele pjesme i gitare s najlonskim žicama; “Funk Rave” je gotovo euro-pop mješavina njezine istoimene pjesme iz 2023.

“Fria” predstavlja latinsko RiB-pop, elektro-funk singl koji nije siguran za rad “Double Team” vraća suradnike Brraya i Bad Gyala (Mislili ste da je “Bota Niña” idiličan reggaetón-pop? Snaga tih isprepletenih glasova ne poznaje granice.) “Savage Funk” ispunjava premisu naslova — s stihovima još provokativnijim od škripanja kreveta “I’d Rather Have Sex” iz “Versions of Me”. ) Na svakom koraku, u svakoj pjesmi, Anitta shvaća svoju ulogu: Natjerati ljude na ples.

Različitost žanra može nekim slušateljima djelovati nepovezano, ali otkad se bilo koji DJ drži jednog stila? Evo, Anitta radi puno; ona ne želi biti život zabave, ona želi biti zabava.

Kada je “Funk Generation” prvi put najavljen, Anitta ga je opisala kao “album na kojem slavim svoje korijene. To je mjesto gdje izražavam snagu Riovog funka u svakoj pjesmi — njegovim jedinstvenim, plesnim i senzualnim ritmovima,” rekla je u izjavi. “To je ritam rođen u favelama, gdje sam odrastao, i odiše otporom i umjetnošću u svakoj zajednici.”

To čini, naravno, ali ona nije samo plovilo. Ovo je Anittin funk, kombinacija globalnih zvukova koja podsjeća svakoga tko Brazil zna kako se pravi zabava. Svi ostali bi bilo mudro poslušati.